2012. július 5., csütörtök

Tejszínes túrótorta

Sütés nélküli édesség könnyen és gyorsan kivitelezve:



Hozzávalók:
Alaphoz:
1 csomag zabfalatok keksz
10 dkg margarin
Krémhez:
4 dl növényi tejszín (hullala, hoplá márkák)
1 cs zselatin fix por
25 dkg túró
3 ek porcukor
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1  cs vaníliás cukor
Tetejére:
málna, ribizli
1 cs expressz színtelen tortazselé
2,5 dl víz

Elkészítése:
Egy kisebb tálba kézzel összetöröm/morzsolom az egész csomag zabfalatok kekszet. Nekem most csokis volt itthon, nagyon jól passzolt a tortához :) Hozzákevertem az olvasztott margarint és pár gyors mozdulattal összegyúrtam. Elővettem egy lapos tányért és rátettem egy műanyag tortakarikát. (nekem ilyen van), majd  egyenletesen belenyomkodtam a kekszes alapot. Hűtőbe tettem még elkészítettem a krémet. Egy nagyobb tálba belemorzsolom a túrót, beleteszem a kétféle cukrot, belereszelem a citrom héját, belefacsarom a fél citrom levét. Az egészet villával jól elkeverem. Másik tálban az előre jól behűtött tejszínt elkezdem felverni habbá, félúton azonban beleteszem a csomag zselatin fixet. Jó kemény tejszínhabbá verem. Óvatosan összekeverem a tejszínt a túrós krémmel. Kiveszem a hűtőből a tortaalapot és rásimítom a krémet. Nekem rögtön szép kemény lett a krém, így azonnal raktam rá a gyümölcsöket, málnát és ribizlit. Nagyon jól harmonizálnak az ízei a citromos túrókrémmel. Amint kész voltam a díszítéssel, elkezdtem megcsinálni az expressz tortazselét. 2,5 dl vizet forraltam majd egy kiöntős keverőpohárba habverővel összekevertem a porral kb. fél perc alatt. Azonnal a tortára csorgattam óvatosan, lassan. Hűtőbe tettem és kb. egy óra múlva fogyasztható is :) De nem baj az sem, ha egy éjszakát marad a hűtőben, ha kibírja addig :)



1 megjegyzés:

jj135969 írta...

Köszönjük a receptet! Sikert-sikerre halmoz! :D
Bár nekem a klasszikus habtejszínnel és több fixálóval vált be igazán!